Halvveis

Bonjour !
Nå er jeg faktisk halvveis ferdig med skolegangen på Lycée Alain Chartier i Bayeux. Tiden har gått ekstremt fort! Etter disse late romjulsdagene venter strevsomme, lange skoledager fram mot årets "bac'er" i januar, april og juni. Det vil si, ettersom skolesystemet fra og med i år er i full modifikasjon takket være den franske regjeringen, har vi flere eksamener i première som kalles "contrôles continus" (mange kaller disse for bac'en fordi de mer eller mindre er avsluttende prøver som kommer til å telle mye på vitnemålet). Altså, vi har eksamener i première OG terminale, i motsetning til de tidligere årene hvor det har vært vanlig å kun ha disse de siste ukene i terminale. 
Dermed har vi i première, ikke bare oss norske men hele kullet, vært mildt sagt stresset det siste halvåret. 

















Heldigvis vet vi hvordan vi skal kose oss, hehe

Siden sist har det skjedd litt av hvert; Henie ble 17 og Hannah ble 18, vi har vært en tur innom Paris, jeg ble morsomt nok valgt til elevrådet, vi har bakt hundrevis av peppekaker og framført den årlige Lucia-forestillingen. Med andre ord et spennende halvår!

 Jeg tror jeg og Henie offisielt har prøvd alle kaféer og tesalonger som eksisterer i Bayeux. 


 I Paris fikk vi endelig sett igjen premièrene og terminalene fra seksjonene i Rouen og Lyon!

 Seksjonen 2019/20 hjemme hos meg og Henie
Heldagsøving til Lucia-forestillingen - som forresten gikk superbra!

Neste gang vi snakkes er jeg mest sannsynlig ferdig med trimesterets eksamener, og de har forhåpentligvis gått på skinner. Er det for mye å håpe på? 😥 Vi får se!

Bisous, Nora

Kommentarer

Populære innlegg