En annerledes slutt på skoleåret

Hei igjen, nå føler jeg at bloggen trenger sårt en liten oppdatering!
Hva har skjedd siden sist? Jo, jeg og hele norskseksjonen i Bayeux (men også i Rouen + Lyon) så oss nødt til å pakke koffertene i all hast og komme oss på det første flyet hjem til Norge på grunn av corona-viruset...

Så nå har jeg sittet her i Oslo med hjemmeundervisning i 2,5, (snart 3) måneder. Så det å skulle si at jeg savner Bayeux, den vanlige hverdagen, leiligheten i hovedgata og IKKE MINST de andre jentene i seksjonen, ville vært en stor underdrivelse. Og jeg tror de aller fleste norskelevene i Frankrike føler på det samme. 
Vi dro hjem 15. mars, kun 2 uker etter vinterferien hvor vi var hele Bayeux- og Rouen-seksjonen i...
Chamonix! (det vil si: de franske alpene! Herregud så fin tur det var!)



Oppe på Aiguille du Midi, 3777 meter over bakken!





                                                                                                                                      Selvfølgelig stod vi både på slalåm og skøyter :)
Etter Chamonix-turen dro jeg tilbake til Bayeux, hvor mamma, pappa og lillebror kom på besøk (og de handlet inn masse varer + kaffemaskin for å gjøre mitt og Henies liv i France litt lettere, hehe)

Og nå, i løpet av denne perioden hjemme har jeg blant annet rukket å 

-møte Dina og Amalie på Lillehammer:
-feire 17. mai (uten bunad, den ble igjen i Bayeux😖)
-oppleve både kaldt påskevær:

og glovarme sommerdager:
Meeeen, sant skal sies, ingenting slår de franske, lokale bakeriene og leiligheten i Bayeux med utsikt over hovedgata:

...og selvfølgelig, Bayeux-jentene:(


 Nå vil jeg tilbake SÅ FORT SOM MULIG!

Vi snakkes igjen når ting blir tydeligere og reiseforbud oppheves😤

Bisous, Nora

Kommentarer

Populære innlegg