What a year

Bonjour alle flotte mennesker som leser denne bloggen<3

Nå er jeg offisielt ferdig med seconde! Og dette året har vært... tøft.
Men også utrolig rikt. Rikt på opplevelser, nye bekjentskaper og ny kunnskap. 
Verdens beste norskseksjon <3

For allerede etter ett år har jeg blitt bedre kjent med meg selv som person, i tillegg til at jeg har lært å kjenne en annen kultur og nye mennesker (og fremdeles gjenstår det to år på lycée her i Frankrike!) Oppturer og nedturer kommer naturligvis, og det er dager hvor alt jeg vil er å sitte hjemme i stua med familien. Er det noe som likevel er sikkert er det at læringskurven min kun kommer til å fortsette å gå oppover. Og det er noe av det mest positive med å gå på videregående i Bayeux; jeg lærer noe nytt hele tiden.
I løpet av året har vi fått sett noen nydelige solnedganger på strendene i Normandie

Norskseksjonen fikk forresten være med på en rekke seremonier i forbindelse med 75-årsmarkeringen av D-dagen. Veldig stas det der altså. Til venstre: bilde med forsvarsministeren (!!) Frank Bakke-Jensen. Er det rart vi av og til føler oss en smule privilegerte her i Bayeux?? 
I den anledningen holdt jeg også en tale på den internasjonale seremonien i Courseulles-sur-Mer, dere kan lese mer om det HER, hihi ;)



Siste skoledag = utkledningsdag på lycée

Siste helgen før jeg dro hjem fikk jeg besøk av bestevenninna mi fra Norge, og fikk dermed vist henne rundt om i Bayeux, da blant annet skolen og katedralen. Til vår store begeistring hadde de gatelangs hengt opp det norske flagget!

Når jeg er inne på det, så er det noe helt merkelig med å få besøk, for man føler oppriktig at man lever to forskjellige, separate liv når man går på videregående her i Frankrike. Det blir som at de to verdenene kræsjer helt, og jeg husker jeg også tenkte da familien var på besøk at "dere hører ikke hjemme her!".


Seksjonsferie i Nice og høstferie i Paris


Feiringen av 17. mai i Bayeux var ikke verst !


















Det er når man ser gjennom slike bilder at man innser at man egentlig er ganske heldig

Lyon + Bayeux = <3
















Sammenlagt har jeg hatt det ganske så fint dette året, men det blir også veldig spennende med forandringene som kommer, som ny klasse, nye fag, nye jenter i seksjonen og ny bosituasjon. For nå gleder jeg meg faktisk ordentlig til å flytte inn i leilighet med Henie. Livet i Frankrike er ikke alltid en dans på roser, så det blir fint å ha noen rundt seg som man kan både gråte og le med når det trengs.

Med det velger jeg å runde av siste innlegg fra seconde ved å ønske god sommerferie til alle sammen, jeg vet jeg snakker på vegne av hele kullet vårt når jeg sier at den har vært ganske så etterlengtet og skal nytes med måte.
A la rentrée ! 😇


Kommentarer

Populære innlegg